Mina Djur (Dag 8/20)

Ja nu ska jag skriva lite kort om alla min djur var för sig :) <3

Vi börjar med Hundarna :)

Amber:
Amber är en lite hund av raserna papillon,griffon och lasapso :) Hon är 5 år gammal och är världens lataste. Hon rör ju inte på sig i onödan! Vi fick henne istället för betalning då våran gamla hund hade parat en tik. Så då tog vi Amber i stället för pengar. Amber var minst i kullen och var den ända svarta hunden :)

Truls:
Ja, Tuls är då Ambers son. Han är 4 år och när han var unghund när man t.ex hade honom i famnen så kom det fram folk och fråga om det var en bordicollievalp...Men det är ju inte det kan man säga. han är av raserna papillon, griffon, lasapso och chiuaua. Han är väldigt lätt lärd liten herre och älskar att lära sig nya saker :D


katterna:

Astrid:
Astrid är en lite kissemisse på 7 år. Hon HATAR våra andra katter så det är mkt liv när hon och dom andra katterna är inne. Man hon är världens mysigaste.

Doris:
Doris är Astrids dotter och hon är jätte snäll, lite för snäll ibland mot dom andra katterna. Hon är mysig men dock bara på hennes villkor.

hade tyvärr bara en bild på henne... På bilden är hon drygt 9 veckor
Nisse: 
Nisse är en väldigt gosig kisse och ligger helst i sängen på nätterna <3 Han är Astrids son:)

Karlsson:
Ja, Karlsson är den här utstickaren han kommer från stallet där jag har hästen. Mamma valde honom för att han hade så mkt vitt och var lite korkad redan som liten! han är nog den katt som är knäppast av dom katterna vi har...

Ja, detta är karlsson då bakifrån :D Här ser man hur tjock han är!!

kaninen:

Pricken:
Pricken är en blandraskanin som min kusin hade förut men han blev förstor för henne så då fick jag honom.Han är nu 6 år.  Han är tävlad i hoppning som han tyckte var roligt men dock LAT!!


Hästen:

Accja Campari:
Accja är ett Svenska halvblod på 17 år efter Acapulco Gold (länk så man kan se hela stammen http://www.blup.se/sv-SE/horses/21989-accja-campari-32-swb) . Jag köpte henne för ungefär 3,5 år sedan då hon var 14 år gammal. Hon kunde inte så mkt då hon mest hade gått i hagen som avelssto och bara kommit ut i skogen lite ibland. Nu så ligger vi mellan LB-LA i dressyr :D <3 Men nu blir det inte så mkt hård ridning då hon är dräktig igen med Cartier. Fölet beräcknas komma i början av maj.. LÄNGATR SÅ MKT!!! <333


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej hej :)

2010-12-13 @ 21:38:31
URL: http://unghastryttarna.blogg.se/
Postat av: Emma Hessel

Hejhej :D

2010-12-16 @ 20:39:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0