Det här upprör mig! (Dag 12/20)

Det finns två saker som upprör mig väldigt mkt!
Första är FJORTISAR!!!
Och andra är folk som måste vara snygga och matcha i stallet!!

Fjortisar är det värsta som finns! Dom har 100 lager smink på sig( så det till och med man kan se hur tjock lager smink dom har på sig från sidan) , måste stå framför spegeln för att fixa hårt, måste ha snygga kläder och klagar på allt och alla! Det är det värsta, jag kan spy på dom! Pratar som man helst vill sätta i öronproppar ibland...
Ni får väl  gärna kommentera om det! SMINK ÄR DET VÄRSTA JAG VET!! Man blir närstan illamående när man ser hur mkt smink en fjortis använder... Så mkt smink dom använder är det inte konstigt att dom ser ut som docker och är helt jävla orange i ansiktet!!!! ;)

Nu kommer det andra som upprör mig.
Detta med att vara snygg och man måste matcha i stallet när man håller på med djur på över 500 kg.... T.ex att man måste matcha byxor,tröja och strumpor.... Varför göra det för?? Om någon kan ge mig ett bra svar på det så vill jag gärna höra de :) Eller dom som har egen häst som har t.ex vill ha samma färg på ridbyxor, schabrak och benlindor för att rida ett litet pass hemma... varför?? Det går väl lika bra att rida med t.ex blåa ridbyxor, Gröna ridstrumpor, Lilla tröja, rött schabrak och svarta benlindor/bensydd ;) Så rider jag runt iallafall och det går lika bra att rida så som om att man har matchande grejor :) 
 

 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0